Transformationsprocessen havde været undervejs i 3 år med indkøb og implementering af 10 ’state of the art’ fyldelinjer.
Efterhånden som de nye fuldautomatiske fyldelinjer blev installeret opstod et voksende problem. Linjeeffektiviteten var faldende i forhold til de tidligere mekaniske linjer. Derfor valgte top- og udviklingsledelser at gennemføre en verifikation af hele systemet for at forstå udfordringerne. Der viste sig et stort behov for også at transformere henholdsvis personalets tænkemåder og vaner, logistiske processer og organisering omkring hele linjer for at projektet kunne opnå fuld effekt og indhente tabt tilbagebetalingstid.
Projektforløbet blev opdelt i 3 faser. Proof of Concept, Proof of Business og Proff of Scale. Træningssystemer, træning og justeret organisation blev implementeret fra mejerichef til operatør. I alt 116 mand.
For mere information, kontakt os på:
(+45) 29 26 65 09 – [email protected]
Vores kunde er en stor international koncern indenfor fødevarebranchen, der leverer mejeriprodukter. Nogle år forinden havde koncernen taget en vigtig strategisk beslutning om at gennemføre den største transformation i et svensk mejeri. Motivationen var, at øge den geografiske dækning og konkurrenceevne i Norden. Men også for at efterkomme en hastig stigende teknologiudvikling fra mekaniske til automatiske fyldelinjer.
BUNDLINJEN