OPTIMERING AF PROCESLINJER GAV FORNYET ENERGI MELLEM KUNDE OG LEVERANDØR

I samarbejde med ledelsen blev optimering af emballageprocessen udvalgt. Opgaven blev organiseret med produktspecialister, laboratorie, udvikling og produktion. Samarbejdet tog sit udgangspunkt i udvalgte loggede procesdata.

Kritiske procesparametre blev identificeret og med en statistisk tilgang blev der fundet uregelmæssigheder i produktionen. Disse var afvigelser i overvågningsudstyr og anvendte råvarer. Desuden blev der fundet et mønster i betjeningen af proceslinjen, der pegede mod forskelle i forskellige bemandinger.

For mere information, kontakt os på:
(+45) 29 26 65 09 – [email protected]

OM KUNDEN

Vores kunde er en mellemstor dansk produktionsvirksomhed og væsentlig spiller på markedet for emballering af fødevarer. Virksomheden stod med store kvalitetsmæssige afvigelser, der blev påpeget af en stor kunde i Norden, og som ikke ville modtage et parti vare til en værdi i millionklassen. Virksomheden, der er meget videnstung, arbejdede med afvigelserne over en længere periode.

BUNDLINJEN

Kvalitetsafvigelserne blev løst, frigjorde 2 specialister til udvikling, annullering af kunde claim til 4 MDKK og tilfreds kunde.

SEE MORE CASES

TILMELD DIG VORES NYHEDSBREV